Grått är flott.

Jag är stel i kroppen ! Det har väl att göra av en blandning av förkylning, dansning och målande av hus.
Eftersom jag mådde prima (ont som faen i fötter och stel i kroppen bara) när jag vaknade igår morse så tog jag på mig oömma kläder och på med solbrillor för att sen ta mig ut och hjälpa grannarna och måla vårat hus. Så stor del av dagen igår ägnades åt att måla huset, med pauser för kaffe och ut med hunden i skogen o grejer. Så sammanlagt la vi ner kanske 5 timmar (lite mer kanske) av att måla huset två gånger, plus att karlarna gjorde lite extrajobb. Jag målade tills jag fick nästan kramp i armen, men skönt att vara ute och göra lite nytta iallafall. Och huset blir finare nu när det är grått och inte den där fula blåa färgen.

David ringde för en stund sen också, var nog sista gången jag får prata med honom på nästan en vecka. Men jag antar att han är i lite av ett paradis (enligt honom själv) när han får gå upp tidigt och fiska och dona. Men när han kommer hem tänkte vi äta lite kräftor och mysa, det ser jag fram emot.
I veckan tänkte jag försöka ta mig ner till Jenny och umgås lite med henne och på fredag skulle Natta höra av sig för en fika på Hanssons. Och idag borde jag gå till Arbetsförmedlingen för att skriva in mig igen nu efter att jag jobbat, men får väl se vad klockan blir annars går jag dit imorn. Skulle gått dit redan i torsdags men då hade jag feber och kände mig inte alls bra så jag orkade inte gå dit.

Ska försöka träna lite nu i veckan också, men vet inte om jag vågar för att jag är förkyld, men vi får väl se, annars får jag väl ta min nya cykel och cykla lite då, är ju nånting iallafall.

Well, nu tänker jag hoppa in i duschen eller sätta mig ute en stund (och sen hoppa in i duschen) och kolla igenom några kataloger. Men i duschen måste jag för jag har måla färg överallt t.o.m. i håret, så det måste tvättas bort eftersom det inte gick bort igår kväll när jag försökte duscha bort det.


-v-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0