Havssalt.

Med blandade känslor gick jag ifrån mitt sista arbetspass imorse. Det kändes riktigt skönt att efter 24 timmar äntligen få komma hem, började känna mig dålig på eftermiddagen (exakt lika som jag kände mig den första arbetsdagen, alltså första och sista), men sen visste jag inte riktigt hur det kändes. Skönt på ett sätt för att jag inte trivdes så där mycket som jag hade hoppats på och dels tyckte jag inte alls om det för det är så otroligt lätt att vara där och få betalt för det. Jaja, börjar snart plugga igen, nångång i September, så det är skönt att ha det att göra iallafall.

Just nu mår jag inte så speciellt bra, huvudet väget ett ton, halsen är svullen och jag känner mig stel i hela kroppen.
Det är bara för att jag sa för ca 2 månader sen att det var länge sen jag var sjuk, så vips var jag förskyld, på min första arbetsdag dessutom ! Var förkyld i ca 3 veckor, värre i början då så klart, sen har jag varit täppt i näsan fram till igår. Så man kan säga att jag har varit förkyld eller nåt i ca 2 månader (får se hur länge det håller i sig nu då). Tur att jag inte jobbar mer, så slipper jag vara där och vara sjuk, för att inte kunna gå hem o lägga sig på 24 timmar när man mår pyton är ingen hit direkt.

Orkar inte ens följa med och handla i Sandviken senare med mamma o hennes kompis. Jag vill ju, men orkar inte. Men jag hoppas dom ska ut i skogen och plocka blåbär för då kan jag och Arch följa med. Bättre att gå lite lugnt i skogen än att gå vanlig väg. I början när vi började plocka blåbär så blev han otålig på en gång och ville springa iväg. Det har liksom gått över, för han har kommit på att han också kan plocka blåbär.. Eller äta dom rättare sagt, direkt från buskarna. Så hela tiden medan mamma brukar plocka så går han runt och nosar till sig blåbär och tuggar i sig, så jävla söt är han.

Sen när vi kommer tillbaka (om vi åker ut i skogen) så tänker jag lägga mig först och kolla på True blood sen nån film. Man får det när man är sjuk. Så det så ! Jag orkar iallafall inte göra något, förutom att jag måste ut med hunden.

Aja, nu tänker jag stänga av datorn, byta kläder och kolla om vi ska ut.


-v-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0