Härliga snö !

Sitter o äter julskink (jaja, det är synd om alla grisar, men det är faktiskt så jäkla gott)- smörgås (skogaholmslimpa, men det går det med) och dricker mint-latte, nu är det faen jul !

Var till Gävle med Motte, Ante, David o Marielle i söndags o såg Avatar. Är den bästa film jag sett på väldigt länge lär jag säga. Värt att åka in o kolla även fast dom flesta av oss var trött och det var ett jäkla snöväder, o jag gjorde av med dom sista små futtiga kronorna på popcorn. Och på vägen hem hade det varit en bilolycka så vi fick åka genom Valbo, aldrig åkt den vägen så visste inte om vi skulle hitta, men det löste sig o vi kom hem helskinnade allihop. :) Tycker iallafall alla borde se Avatar för den är grym ! Jag vill bo på Pandora.

Ska snart ut i kylan o snön för att gå en sväng med hunden, härligt nu när det är massor med snö ute (ser att det snöar lite smått ute nu också, det tar aldrig slut !), det är bara den där jäkla iskalla kylan som är lite jobbig, men det är bara att klä på sig ordentligt, inte ha kjol o tunna jävla leggings som jag hade på mig häromdan när det nästan var -20 ute, haha korkat, iofs så visste jag inte att det var så kallt förren jag kom ut. När det är så där griskallt ute så låter mina skor -squeek squeek- så jag nästan får hålla för öronen, tycker inte alls om det ljudet.
Men jag älskar vintern (vinten ?) när det är så här mycket snö ute.

När jag kommer in igen ska jag börja med Mottes mössa han ska få av mig i julklapp, och sen måste jag slå in dom få julklappar jag köpt. Har faen aldrig köpt så här lite julklappar som jag köpt i år, är absolut inte van att bara köpa en julklapp var till alla, lite ångest har jag faktiskt, men det är ju så när man lever på socialbidrag..
Meeeen det är ju som det är, bara att acceptera det.

Vet inte vad som händer dom närmaste dagarna heller, inge utgång på juldagen iallafall, varken lust eller pengar, sitter hellre hemma och spelar något familjespel med familjen och ett glas rödvin, haha, fan vad jag har blivit gammal ! Har inte varit ute sen april tror jag, iofs så finns det en anledning också, men iallafall, har inte så jätte stor lust nu heller när jag kan gå ut, inte som det var förrut iallafall. Men hoppas iallafall att planerna för nyår står kvar att det blir fest hemma hos dom nya husägarna Jenny och Crille, annars får man väl hitta på nåt annat, inte så jäkla viktigt faktiskt, spelar ingen roll om jag sitter hemma eller inte på nyår (även om jag jätte gärna vill komma till Jenny:).

Jaja, ska väl byta om till täckbrallor o tjock jävla jacka och ta mig ut med hunden snart, kanske ner och hämta en spark hemma hos pappa, länge sen jag åkte spark ju och det är perfekt väder för det nu.
Ha en GodJul allesammans och ta hand om varandra.


Jag älskar dig David, nåt så grymt mycket !


-v-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0